разширена таксономия на Блум електронно тестване автоматизирано генериране на тест адаптивен тест
Issue Date:
27-May-2010
Publisher:
Institute of Mathematics and Informatics Bulgarian Academy of Sciences, Association for the Development of the Information Society
Citation:
Сборник доклади на Национална конференция "Образованието в информационното общество" Пловдив, АРИО, 27-28 май 2010, стр.117-124
Series/Report no.:
ADIS;2010
Abstract:
Съвременно направление в развитието на системите за е-обучение е адаптиране към когнитивните способности и знания на обучаваните. При електронното тестване, например, вече се говори не само за набор от стандартни тестови въпроси (напр. с множествен избор), но и за тестове, измерващи равнището на знания (напр. по таксономията на Блум). В работата се предлага и експериментира методика как оценени знания на обучавани (в дадена предметна област) да се използват за конструиране на следващи тестови въпроси. Методиката е общоприложима (не зависи от областта, дисциплината, обучаваните и др.) и адаптивна (вкл. с автоматизирано генериране на тестови въпроси относно понятия и отношения в конкретната предметна област).
Description:
Доклад, поместен в сборника на Националната конференция "Образованието в информационното общество", Пловдив, май, 2010 г