работа в екип учебен процес учебен план роля на учителя
Issue Date:
27-May-2010
Publisher:
Institute of Mathematics and Informatics Bulgarian Academy of Sciences, Association for the Development of the Information Society
Citation:
Сборник доклади на Национална конференция "Образованието в информационното общество" Пловдив, АРИО, 27-28 май 2010, стр.257-260
Series/Report no.:
ADIS;2010
Abstract:
В един все по-сложен свят, творчеството, способността да се мисли разностранно, комплексните умения и приспособимостта вече са по-ценени от специфичния обем от знания. При работата в екип се интензифицира не само комуникацията между учителя и учениците, но и взаимодействието между самите деца. В екипа учениците са равни благодарение на изразяването и споделянето на чувства и мнения, както и в стремежа си за взаимна помощ, разбиране и възприемане, свободното изразяване на мислите им. Ролята на учителя си остава основна. Заедно с децата обсъжда и координира работата по проектите на отделните екипи. Важно е за учениците да стане не само получаването на добра или отлична оценка, а самостоятелното решаване на поставената задача, желанието за търсене на оригинални и нестандартни решения. Да умеем да слушаме, да даваме знания на учениците и да имаме смелоста да се учим от тях - това е същноста на нашата работа.
Description:
Доклад, поместен в сборника на Националната конференция "Образованието в информационното общество", Пловдив, май, 2010 г.