електронно обучение учебно съдържание оценяване плагиатство
Issue Date:
31-May-2012
Publisher:
Institute of Mathematics and Informatics Bulgarian Academy of Sciences, Association for the Development of the Information Society
Citation:
Сборник доклади на Национална конференция "Образованието в информационното общество" Пловдив, АРИО, 31 май-01 юни 2012, стр.254-261
Series/Report no.:
ADIS;2012
Abstract:
Интернет средата силно улеснява копирането и плагиатството от
електронни източници в сравнение със заимстването от печатни публикации. Тези
неприемливи академични практики се разширяват и усъвършенстват, въпреки
развитието на средствата за контрол и противодействие. Налице е своеобразно
състезание между оценяващите и студентите по отношение на разпознаването на
заимствани текстове и изобретяването и използването на похвати, затрудняващи
това разпознаване. В настоящия доклад се разискват възможностите за
идентифициране на преписване от страна на студентите при изготвянето на
различни задания. Представен е опитът на авторите с използването на услугата
TurnitIn, интегрирана към системата за електронно обучение Moodle.
Description:
Доклад, поместен в сборника на Националната конференция "Образованието в информационното общество", Пловдив, май, 2012 г.