Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 39, No 1, (2010), 63p-72p
Abstract:
В доклада се разглежда участието на Института по математика и информатика
на БАН, в два международни проекта, InnoMathEd и Fibonacci, посветени на иновации в математическото образование и тяхното разпространение в европейски
мащаб. Специално внимание е отделено на очакваните резултати от проектите – разработката и разпространението на дидактически концепции, методологии
и иновативни учебни среди (включващи динамичен софтуер), стимулиращи ак-тивността, отговорността и работата на учениците в изследователски стил.
Description:
Petar Kenderov
The paper considers the participation of the Institute of Mathematics and Informatics
at the Bulgarian Academy of Sciences, into two European projects, InnoMathEd and
Fibonacci. Both projects address substantial innovations in mathematics education
and their dissemination on European level. Inquiry based learning is the central focus
of the two projects. A special emphasis is paid on the outcomes of the projects in terms
of didactic concepts, pedagogical methodologies and innovative learning environments
aimed at pupils’ active, self-responsible and exploratory learning.