IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
Union of Bulgarian Mathematicians >
Mathematics and Education in Mathematics, 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/1841

Title: Проблеми в обучението на учителите по математика
Other Titles: Problems in Mathematics Teacher Preparation
Authors: Банков, Кирил
Keywords: Математическа подготовка
Образование
Issue Date: 2010
Publisher: Union of Bulgarian Mathematicians
Citation: Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 39, No 1, (2010), 73p-85p
Abstract: През последните години се забелязва засилен интерес към въпроса какви знания трябва да имат учителите по математика, за да могат успешно да преподават този предмет. Въпросът е теоретически сложен и до сега не е изяснен. Някои широко мащабни оценъчно-диагностични изследвания хвърлят известна светлина над проблема. Този доклад представя някои резултати от международно изследване в тази област и дискутира подготовката на учителите по математика в България в този контекст.
Description: Kiril Bankov What mathematics do teachers need to know to teach effectively? This question has been of great importance in the studies of mathematics teacher preparation for the last decade. Many theoretical papers have been published but there is not a common understanding yet. Large scale studies have also contributed to the issue. This paper presents some results of an international study in this area and discusses problems in preparation of mathematics teachers in Bulgaria.
URI: http://hdl.handle.net/10525/1841
ISBN: 1313-3330
Appears in Collections:Mathematics and Education in Mathematics, 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
smb-vol39-num1-2010-73p-85p.pdf664.5 kBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License