IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
Union of Bulgarian Mathematicians >
Mathematics and Education in Mathematics, 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/1860

Title: Evaluating the Quality of Student Web Design Projects
Other Titles: Оценка на качеството на студентски проекти за уеб дизайн
Authors: Shotlekov, Ivan
Rahnev, Asen
Keywords: Education in Mathematics and Informatics
Issue Date: 2010
Publisher: Union of Bulgarian Mathematicians
Citation: Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 39, No 1, (2010), 227p-236p
Abstract: This paper presents a collection of criteria for evaluating the quality of student web design projects. These criteria are suitable for development, self-evaluation, peer evaluation, and assessment of student-designed web sites. These rubrics were tested during a course in English for Information Technology administered to first-year students of Informatics at the Faculty of Mathematics and Informatics, Plovdiv University “Paisii Hilendarski”. It helped students implementing a multidisciplinary web design project to acquire not only technical skills related to quality website design, but also some process skills they will need in real-practice settings.
Description: Иван Шотлеков, Асен Рахнев - В настоящата работа се представя набор от критерии за оценяване на качеството на студентски проекти за уеб дизайн. Критериите са подходящи за разработване, самооценяване, колегиално оценяване и оценка на уеб сайтове, проектирани от студенти. Тази оценъчна скала е апробирана по време на курс “Английски език в информационните технологии”, проведен със студенти от първи курс по информатика във Факултета по математика и информатика на Пловдивски университет “Паисий Хилендарски”. Тя помага на студентите при разработването на мултидисциплинарен проект за уеб дизайн да придобият не само технически умения, свързани с проектирането на качествени уеб сайтове, но и някои процесуални умения, които ще им бъдат необходими в реалната практика.
URI: http://hdl.handle.net/10525/1860
ISBN: 1313-3330
Appears in Collections:Mathematics and Education in Mathematics, 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
smb-vol39-num1-2010-227p-236p.pdf400.5 kBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License