IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
Union of Bulgarian Mathematicians >
Mathematics and Education in Mathematics, 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/1866

Title: Анализ и влияние на приема с матура в кандидат-студентската кампания 2009 във факултета по математика и информатика на су “св. Кл. Охридски”
Other Titles: Analysis and Influence of Acceptance by State Exam in the Candidate Students’ Campaign 2009 of the Faculty of Mathematics and Informatics at the Sofia University “st. Kl. Ohridski”
Authors: Великова, Евгения
Григорова, Деница
Славчова-Божкова, Марусия
Keywords: Образование по математика и информатика
Education in Mathematics and Informatics
Issue Date: 2010
Publisher: Union of Bulgarian Mathematicians
Citation: Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 39, No 1, (2010), 268p-273p
Abstract: Целта на работата е да се оцени качеството на предварителния кандидат-студентски изпит по математика, проведен на 12 април 2009 г. Стремили сме се да откроим предимствата и недостатъците на новите подходи при кандидатстване и прием във Факултета по Математика и Информатика (ФМИ) на Софийския Университет “Св. Кл. Охридски” (СУ) през 2009 година. В тази връзка са анализирани данни от кандидат-студентските изпити и оценки от матурата, направен е сравнителен анализ на тези оценки и е потърсена зависимост между тях.
Description: Evgenia Velikova-Bandova, Denitsa Grigorova, Maroussia Slavtchova-Bojkova - The aim of this work is to evaluate the quality of the preliminary exam of candidate students in Mathematics held on April 12, 2009. We also sought to highlight advantages and disadvantages of new approaches for application and admission to the Faculty of Mathematics and Informatics (FMI) at the “St. Kl. Ohridski” Sofia University (SU) in 2009. In this connection, the data by the candidate students’ examinations and assessments of matriculation were analyzed, a comparative analysis of these assessments were done and a relationship between them has been sought.
URI: http://hdl.handle.net/10525/1866
ISBN: 1313-3330
Appears in Collections:Mathematics and Education in Mathematics, 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
smb-vol39-num1-2010-268p-273p.pdf129.87 kBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License