IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
Union of Bulgarian Mathematicians >
Union of Bulgarian Mathematicians 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/1870

Title: Върху два подхода за преподаване на понятията в курса по компютърна топология
Other Titles: Two Approaches for Introducing Notions in a Course of Computational Topology
Authors: Георгиев, Калин
Ставрова, Димитрина
Keywords: Образование по математика и информатика
Education in Mathematics and Informatics
Компютърна Топология
Computational Topology
Issue Date: 2010
Publisher: Union of Bulgarian Mathematicians
Citation: Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 39, No 1, (2010), 292p-299p
Abstract: Излагаме два подхода за запознаване на студентите с топологични понятия в курса по компютърна топология, като даваме конкретни примери и анализираме тяхното усвояване, контролирано чрез тестове с избираем отговор. Единият подход е интуитивното формиране на понятията, разглеждане на конкретни примери, обсъждане на общите им и забележителни свойства, последвано от абстрактна дефиниция. Другият е, наложилият се от модела “Бурбаки” подход – първо се дава абстрактната дефиниция, а после се разглеждат конкретни примери.
Description: Kalin Georgiev, Dimitrina Stavrova - We consider two approaches for introducing topological notions in a course of Computational Topology. One is an intuitive inductive introduction of a notion; the other is theoretical-analytical one. As an example we treat the notions of interior, closure and boundary of a set in a topological space. We analyze several visual representations as well as analytical ones. Examples of tests and quiz problems are considered. Comparisons of student’s achievement on different type of problems are presented.
URI: http://hdl.handle.net/10525/1870
ISBN: 1313-3330
Appears in Collections:Union of Bulgarian Mathematicians 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
smb-vol39-num1-2010-292p-299p.pdf249.3 kBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License