Образование по математика и информатика Education in Mathematics and Informatics
Issue Date:
2010
Publisher:
Union of Bulgarian Mathematicians
Citation:
Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 39, No 1, (2010), 325p-331p
Abstract:
Формулирани са четири критерия, по които може да се преценява степента на усвояване на фундаменталните знания по програмиране във ВУЗ. Посочена е спецификата на аргументиращото мислене в обектно-ориентираното програмиране
и ролята му за фундаменталната подготовка на студентите. Разграничени са два
начина на разсъждаване – с единствен възможен резултат и с избор между няколко възможности при търсенето на баланс между противоречиви изисквания.
Приведени са примери за аргументи, които значително подпомагат студентите
в разбирането на фундаменталните идеи при използването на обекти и класове
в различни етапи от изграждането на софтуерна система. Специално внимание
е отделено на влиянието на аргументиращото мислене върху мотивацията на
учащите, а оттам – и върху фундаменталната им подготовка.
Description:
Kiril Ivanov -
Four criteria for estimating the degree of fundamental programming knowledge
acquisition are formulated. The specificity of the proof-oriented thinking in object-
oriented programming and its role in the learning of fundamentals are pointed. Two
ways of reasoning are distinguished: with an only possible conclusion and with a
multiple choice by search of balance between contradictory requirements. Examples
of arguments that help considerably the students to understand the basic ideas related
to the use of objects and classes in different stages of the software system development
are given. Particular attention is paid to the influence of the proof-oriented thinking
on the learners’ motivation and hence – on their fundamental knowledge acquisition.