IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
Union of Bulgarian Mathematicians >
Mathematics and Education in Mathematics, 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/1880

Title: Обектен подход към извънкласната работа по информатика за начинаещи ученици
Other Titles: Object-Based Approach to the Extracurricular Activities in Informatics for Beginners
Authors: Манева, Нели
Христова, Пламенка
Keywords: Образование по математика и информатика
Education in Mathematics and Informatics
Issue Date: 2010
Publisher: Union of Bulgarian Mathematicians
Citation: Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 39, No 1, (2010), 359p-367p
Abstract: Статията е посветена на един нов подход към извънкласната работа по информатика (ИКРИ) за начинаещи, и то от най-малката възрастова група – ученици до 5. клас. Подробно е описана само базовата стъпка от подхода – построяване на модели на идентифицираните засега основни и допълнителни обекти. Избрани примерни обекти са представени чрез главните им характеристики, разкриващи особеностите и значението им за ефективно осъществяване на разглежданата дейност.
Description: Neli Maneva, Plamenka Hristova - The paper is devoted to a new approach to the extracurricular activities in Informatics for beginners, 3–5 grade pupils. Only the first step of our approach are described in detail, namely the modeling of the identified so far objects with prime and secondary importance. Some examples of objects are presented through their main characteristics revealing their peculiarities and the level of significance for the achievements of the stated goals for an efficient performance of the activities under consideration.
URI: http://hdl.handle.net/10525/1880
ISBN: 1313-3330
Appears in Collections:Mathematics and Education in Mathematics, 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
smb-vol39-num1-2010-359p-367p.pdf138.1 kBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License