Образование по математика и информатика Education in Mathematics and Informatics
Issue Date:
2010
Publisher:
Union of Bulgarian Mathematicians
Citation:
Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 39, No 1, (2010), 359p-367p
Abstract:
Статията е посветена на един нов подход към извънкласната работа по информатика (ИКРИ) за начинаещи, и то от най-малката възрастова група – ученици
до 5. клас. Подробно е описана само базовата стъпка от подхода – построяване на
модели на идентифицираните засега основни и допълнителни обекти. Избрани
примерни обекти са представени чрез главните им характеристики, разкриващи
особеностите и значението им за ефективно осъществяване на разглежданата
дейност.
Description:
Neli Maneva, Plamenka Hristova -
The paper is devoted to a new approach to the extracurricular activities in Informatics
for beginners, 3–5 grade pupils. Only the first step of our approach are described
in detail, namely the modeling of the identified so far objects with prime and
secondary importance. Some examples of objects are presented through their main
characteristics revealing their peculiarities and the level of significance for the
achievements of the stated goals for an efficient performance of the activities under
consideration.