IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
Union of Bulgarian Mathematicians >
Mathematics and Education in Mathematics, 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/1882

Title: Възможности за реализация на раздела “създаване и публикуване на Интернет страници” в 8 клас
Other Titles: Implementation of Topic “Development and Publishing of Web Pages” in 8-th Grade of Bulgarian Schools
Authors: Тупаров, Георги
Keywords: Образование по математика и информатика
Education in Mathematics and Informatics
Issue Date: 2010
Publisher: Union of Bulgarian Mathematicians
Citation: Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 39, No 1, (2010), 373p-378p
Abstract: В настоящия доклад се разглеждат основни проблеми, свързани с реализацията на раздела “Създаване и публикуване на Интернет страници”, заложен в учебната програма по ИТ в 8. клас. Представена е рамка за сравнение на софтуерни продукти за практическа реализация на тематиката с оглед постигане на поставените в учебната програма цели на обучение и очаквани резултати с отчитане на усвояването на концептуални знания и операционални умения. Анализирани са учебното съдържание, включено в темата, и няколко групи софтуерни продукти с възможности за реализация в учебния процес съгласно предложената рамка за сравнение.
Description: Georgi Tuparov - In the paper basic problems related to implementation of topic “Development and publishing of web pages” are discussed. The topic is part of 8-th grade syllabus in IT for Bulgarian schools. A framework for comparison of software tools for implementation of learning objectives and outcomes is performed. The learning content and several groups of software tools are analysed, according to proposed comparison framework.
URI: http://hdl.handle.net/10525/1882
ISBN: 1313-3330
Appears in Collections:Mathematics and Education in Mathematics, 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
smb-vol39-num1-2010-373p-378p.pdf115.53 kBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License