Knowledge Society Web 2.0 e-Infrastructure e-Learning e-Science School 2.0 University 2.0 Life-long Learning New Media Teaching/Learning Strategies Information Literacy
Issue Date:
2011
Publisher:
Union of Bulgarian Mathematicians
Citation:
Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 40, No 1, (2011), 109p-119p
Abstract:
The paper analyses the need of an institutional change of schools and universities in
order to adapt to the current requirements of networked and knowledge society. The
e-Learning phenomenon and the ICT driven global educational reform are analyzed
as well in parallel with the needs of implementing new pedagogy models. The paper
puts its attention on the Web 2.0 technologies and e-infrastructures and their impact
on education and research in schools and universities. The teacher’s professional
qualification designed to meet the new challenges is considered as a key problem
for a successful penetration of this phenomenon in the schools. It is emphasized
on the importance of designing a life-long teacher training strategy adapted to the
new achievements in the technology enhanced learning research and the new learning
theories. Building social skills and competencies appropriate to work in a Web 2.0
based learning environment and other global social software is recommended to be
included both in the school curricula and the corresponding teacher development
curricula. *2000 Mathematics Subject Classification: 97U70, 97U80, 97B20, 97B40, 97C80.
Description:
Румен В. Николов -
Статията анализира необходимостта от институционални промени в училищата
и университетите с цел да се адаптират към съвременните изисквания на обществото на знанието. Паралелно се анализират феноменът на електронното обучение, глобалната образователна реформа и необходимостта от разработването и прилагането на нови педагогически модели. В статията е поставен акцент върху
Уеб 2.0 технологиите и електронните инфраструктури, както и върху тяхното
влияние върху образованието и научните изледвания в училищата и университетите. Професионална квалификация на учителите, която да е проектирана така,
че да отговаря на новите предизвикателства, се разглежда като ключов фактор
за успешното навлизане на новите технологии в училище. Важно е да се отбележи необходимостта от разработка на стратегия за обучение на учителите през
целия живот, която да отчита съвременните научни постижения в технологично-
обогатеното обучение и новите теории за ученето. Препоръчва се изграждането
на социални умения и компетенции, които са подходящи за работа в една Уеб 2.0
базирана учебна среда и с глобалния социален софтуер, да се включи в учебните
планове и програми както на учениците, така и в курсовете за подготовка на
учители.