IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
Union of Bulgarian Mathematicians >
Union of Bulgarian Mathematicians 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/1893

Title: Цифровите библиотеки в обучението на учители
Other Titles: Digital Libraries in Teacher Education
Authors: Стефанов, Красен
Бойчев, Павел
Стефанова, Елиза
Георгиев, Атанас
Николова, Николина
Григоров, Александър
Keywords: Цифрови библиотеки
Web 2.0
Issue Date: 2011
Publisher: Union of Bulgarian Mathematicians
Citation: Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 40, No 1, (2011), 120p-135p
Abstract: В настоящия доклад се разглеждат въпроси, свързани с ролята на съвременните европейски цифрови библиотеки в обучението на учители. В него се дискутират изграждането в рамките на проекта Share.TEC на цифрово хранилище за метаданни на ресурси за обучение на учители и портал за общността, работеща с него. Описани са очакванията на учителите и обучаващите ги от системата, а също и моделът за адаптивност, който e избран да стои в основата на системата, както и неговата реализация в портала.
Description: Krassen Stefanov, Pavel Boytchev, Eliza Stefanova, Atanas Georgiev, Nikolina Nikolova, Alexander Grigorov - This paper discusses the role of the contemporary European digital libraries in teachers education. It presents a digital repository of metadata resources for teachers education, as well as a portal for the community of practices, build around the repository. Both the repository and the community are developed in the frame of the European project Share.TEC. The paper describes teachers’ and teachers educators’ expectations from the system. In addition, the adaptability model, on which the system is based on, and its realization in the portal are presented.
URI: http://hdl.handle.net/10525/1893
ISBN: 1313-3330
Appears in Collections:Union of Bulgarian Mathematicians 2011

Files in This Item:

File Description SizeFormat
smb-vol40-num1-2011-120p-135p.pdf546.69 kBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License