Institute of Mathematics and Informatics Bulgarian Academy of Sciences, Association for the Development of the Information Society
Citation:
Proceedings of the National Conference on "Education and Research in the Information Society", Plovdiv, June, 2018, 162p-169p
Series/Report no.:
ADIS;2018
Abstract:
Обучението по информатика и програмиране в българското училище, както
е известно, е сведено до минимум и обикновено тази част от подготовката на IT –
специалисти се оставя в ръцете на извънкласни и извънучилищни структури. След
приемане на новия Закон за предучилищното и училищно образование, това
задължение изцяло се прехвърли на профилираните и професионалните училища. В
този контекст, алгоритмичното програмиране е сравнително малка част от
общата програма за подготовка на специалисти за IT – сектора.
Настоящият доклад се спира на ролята на алгоритмичното програмиране за
качеството на подготовката на бъдещите програмисти. Разгледани са основните
аспекти на влияние на този вид подготовка върху качествата, които развиват
обучаемите в това направление. Направени са изводи за организацията на
обучението на бъдещи програмисти.
Description:
Report published in the Proceedings of the National Conference on "Education and Research in the Information Society", Plovdiv, June, 2018