IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
IMI >
IMI Periodicals >
KIN Journal >
KIN2021, Volume 7, Issue 2 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/4084

Title: Presenting and Promoting Cultural Heritage with Digital Media, Marketing Approaches and Methods. Good Examples
Other Titles: Представяне и популяризиране на културното наследство с дигитални медии, маркетингови подходи и методи. Добри примери
Authors: Todorova-Ekmekci, Mirena
Keywords: Digital Marketing
Media
Cultural and Historical Heritage
Presentation
Promotion
Dissemination
Good Practices
Good Examples
Methods
Approaches
Digitalization
Issue Date: 7-Dec-2021
Publisher: Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences
Citation: Todorova-Ekmekci, M. (2021). Presenting and Promoting Cultural Heritage with Digital Media, Marketing Approaches and Methods. Good Examples. Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 7(2), ISSN 2367-8038, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 259–266. DOI: https://www.doi.org/10.26615/issn.2367-8038.2021_2_023
Series/Report no.: Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 7(2);23
Abstract: Making the cultural and historical heritage of countries available and attractive to a broad public, including in a digital way, is a key to making it survive and be acknowledged and well-maintained in time. Researches and practices show that cultural objects, which are digitalized and promoted, are much more known, visited and attract better investments. Digital tools are more and more used – tools like video presentation, 3D models, interactive photos and video with objects, interactive presentations and games, online tours and life events in social media. Especially, after COVID-19 anti-epidemic measures were imposed, such digital and marketing methods of presentation and promotion became a necessity for museums, cultural institutions, events, festivals and other forms of cultural heritage, in order to continue their existence, work and reach to the public. The paper explores good practices and examples and a variety of media and marketing approaches and methods, which can be used for digital presenting and promotion of cultural heritage, historical objects, places and intangible cultural heritage.
Description: Kултурно-историческото наследство на страните следва да бъде достъпно и привлекателно за широката публика, включително по дигитален начин – това е ключът към оцеляването му дългосрочно, признаването и поддържането му във времето. Изследвания и практики показват, че културните обекти, които се дигитализират и популяризират чрез онлайн медии, са често по-известни, посещавани, достъпни и привличат по-добри инвестиции от останалите. Все по-често се използват дигитални инструменти и медии, като видео презентация, 3D модели, интерактивни снимки и видео с обекти, интерактивни презентации и игри, онлайн обиколки, събития и излъчвания в социални медии. Особено след налагането на противоепидемичните мерки срещу COVID-19, дигиталните и маркетингови методи за представяне и популяризиране на културно историческото наследство станаха необходимост за музеи, културни институции, традиционни събития и фестивали и други форми и носители на културно наследство, за да продължат да съществуват и да достигат до обществеността. Документът изследва добри практики и примери по темата, както и различни медийни и маркетингови подходи и методи, които могат да се използват за дигитално представяне и популяризиране на културно-историческо наследство, обекти, места и нематериално културно наследство.
URI: http://hdl.handle.net/10525/4084
ISSN: 2367-8038
Appears in Collections:KIN2021, Volume 7, Issue 2

Files in This Item:

File Description SizeFormat
23-KIN-7-2-2021.pdf818.94 kBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License