Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences
Citation:
Yordanova, R. (2022). Typography and Letter. Introduction and Essence. Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 8(1), ISSN 2367-8038, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 255–267. DOI: https://www.doi.org/10.55630/KINJ.2022.080122
Series/Report no.:
Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 8(1);22
Abstract:
We can consider typography as a method by which information reaches a group of recipients. Letters are inseparable of our everyday life. Historically, we all know the metamorphoses of written signs to look the way they do today. From naturalism to abstraction, from complex communication systems known to a handful of enlightened people, to increasingly logical systems of writing. Historically, we define typography as art and craft of designing letters. Letters that should be printed on physical media. Nowadays, the context in which typography is used is more complex. All arranged letters, regardless of medium (carrying a conventional meaning is not even mandatory), which reach the recipient has a typographic dimensio.
Description:
Типографията може да се разгледа като метод, чрез който дадена информация достига до група от реципиенти. Буквите са неразделна част от ежедневието на съвременния човек. В исторически план са добре извести метаморфозите на писмените знаци, които са довели до това буките днес да изглеждат по начина по който ги познаваме. От натурализъм към абстракция, от сложни системи за комуникация, известни на шепа просветени хора, към все по-логични системи на изписване и глобално разпространение. Най-общо казано, в исторически план, типографията се разглежда, като изкуството и умението да конструираш букви. Букви, които в последствие се отпечатват върху физически насител. Към днешна дата, контекстът в който се използва типографията е по-широко обхватен. Всички аранжирани букви, без значение от носителя (в някои случаи, дори носенето на конвенционно значение не е задължително), които достигат до реципиент притежават типографски аспект. Цялата тази многопластовост на типографията води до затруднението да се дефинират ясни граници на нейното определение.