IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
IMI >
IMI Periodicals >
KIN Journal >
KIN2019, Volume 5, Issue 2 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/4290

Title: From "Interactive Generative Formations" to "Interaction with Technological Organism"
Other Titles: От "Интерактивно генеративни формации" до "Взаимодействие с технологичен организъм"
Authors: Kosev, Svetoslav
Markov, Atanas
Keywords: Interactive Art
Interactive Installation
Issue Date: 1-Dec-2019
Publisher: Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences
Citation: Kosev, S., Markov, A. (2019). From "Interactive Generative Formations" to "Interaction with Technological Organism". Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 5(2), ISSN 2367-8038, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 81–88. DOI: https://www.doi.org/10.26615/issn.2367-8038.2019_2_009
Series/Report no.: Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 5(2);09
Abstract: The installation "Interacting with a technological organism" is a natural consequence of two previous interactive projects, namely "Interactive Generative Formations" and "Virtual Arena". The most significant difference is that for the first two projects, the events occur on a two-dimensional plane on which images are projected. The aesthetics of the objects are specified in advance, and the movement of the spectators, which are participators as well, is captured by a sensor. In this way, observers change the look of dynamic images, becoming an active part of their aesthetics. With the project "Interaction with a technological organism", we leave the area of two-dimensional and move into three-dimensional space. The space in which the events take place is sized: 500x500x350 cm. During discussions, the authors came up with the idea to imitate a living organism that reacts to approaching.
Description: Инсталацията "Взаимодействие с технологичен организъм" е естествено следствие на двата предходни интерактивни проекта, а именно "Интерактивно генеративни формации" и "Виртуална арена". Най-съществената разлика е, че при първите два проекта, събитията се случват на двуизмерна плоскост, върху която се прожектират изображения. Естетиката на обектите е предварително уточнена, а движението на наблюдаващите и същевременно участващи в произведението зрители, се прихваща от сензор. По този начин наблюдателите променят визията на динамичните изображения, като стават активна част от тяхната естетика. С проекта "Взаимодействие с технологичен организъм", напускаме зоната на двуизмерното и преминаваме в триизмерното пространство. Пространството в което се развиват събитията е с размери 500х500х350 см. В процеса на разговори стигнахме до идеята, да имитираме жив организъм, който реагира на приближаване към него.
URI: http://hdl.handle.net/10525/4290
ISSN: 2367-8038
Appears in Collections:KIN2019, Volume 5, Issue 2

Files in This Item:

File Description SizeFormat
09-KIN-5-2-2019.pdf773.33 kBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License