IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
IMI >
IMI Periodicals >
KIN Journal >
KIN2022, Volume 8, Issue 2 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/4345

Title: Interpretation of Subjects in Works of Visual Arts, through a Combination of Digital and Classical Media
Other Titles: Интерпретиране на сюжети в произведения на визуалните изкуства, чрез съчетание на дигитални и класически медии
Authors: Kosev, Svetoslav
Keywords: Augmented Reality (AR)
Three-Dimensional Graphics
3D Graphics
Graphics
Interaction
interdisciplinary artwork
Issue Date: 26-Dec-2022
Series/Report no.: Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 8(2);03
Abstract: Lithography is one of the emblematic graphic techniques discovered in the late 17th century to create large print runs. It is practically a prototype of modern color, offset printing. For this reason, it is one of the mandatory disciplines in higher education institutions that can afford the appropriate equipment. Three-dimensional computer graphics, on the other hand, is a technology that has only been available for use by a wider range of people since the last decade of the twentieth century. The combination of these two techniques for creating a visual product, although it sounds illogical, is the subject of this paper. In addition, the possibility of including and augmented reality (AR) to printed works created in this way will be considered.
Description: Литографията е една от емблематичните графични техники, открита в края на XVII век, с цел създаването на големи печатни тиражи. Тя на практика е прототип на съвременния цветен, офсетов печат. Поради тази причина е една от задължителните дисциплини във висшите учебни заведения, които могат да си позволят съответното оборудване. Триизмерната компютърна графика от своя страна е технология, която е достъпна за използване от по-широк кръг хора едва от последното десетилетие на XX век. Съчетаването на тези две техники за създаване на визуален продукт, макар да звучи нелогично, е предмет на разглеждане в настоящия материал. В добавка на това, ще бъде разгледана и възможността, печатните произведения създадени чрез този способ, да бъде включена и добавена реалност (AR).
URI: http://hdl.handle.net/10525/4345
ISSN: 2367-8038
Appears in Collections:KIN2022, Volume 8, Issue 2

Files in This Item:

File Description SizeFormat
KINJ.2022.080203.pdf1.44 MBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License