Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10525/4363
Title:
Creating Three-Dimensional Models for the Purpose of Their Implementation into Classic Printing Techniques, Three-Dimensional Printing and VR Technologies
Other Titles:
Създаване на триизмерни модели с цел приложение в класически печатни техники, триизмерно принтиране и VR техннологии
Three-Dimensional Graphics Printed Work Three-Dimensional Printing Algraphy VR Technology
Issue Date:
10-Aug-2022
Publisher:
Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences
Citation:
Kosev, S. (2022). Creating Three-Dimensional Models for the Purpose of Their Implementation into Classic Printing Techniques, Three-Dimensional Printing and VR Technologies, INIS Series, 2022, Volume I, ISSN 2815-4231, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 36-46
Series/Report no.:
INIS Series, 2022, Volume I;03
Abstract:
In the last few decades, graphics programming products for image processing have gained their positions in the works of artists who employ printing techniques. However, few are the people who would contemplate on traditional fine art techniques in the context of contemporary three-dimensional computer technologies. Yet in numerous instances, combinations that appear to be impossible have proved to give unexpectedly good results. In this regard, any given object that is part of an artwork can be observed from different points of view and can be put in various conditions. The question is: if the initial concept was to start off with a plastic volume which at a certain time is integrated into a two-dimensional work of art, could its presence be reconsidered at a certain point and another technology be applied for its representation? The current work deals with this topic by referring to an experiment based on a digital sculpture which involves numerous technological approaches in order to create works of art of various character and individual aesthetics.
Description:
През последните няколко десетилетия графичните програмни продукти за обработка на изображения, заеха своето място в работата на творците, които използват печатни техники. Малко хора обаче биха разсъждавали за традиционните техники в изобразителното изкуство в контекста на съвременните триизмерни компютърни технологии. Но в много случаи, наглед невъзможни комбинации, са давали неочаквано добри резултати. В тази връзка за един обект, който е част от произведение на изкуството, би могло да се разсъждава от различни гледни точки и да бъде поставен в отделни състояния. Въпросът е: Ако първоначалния замисъл е да се тръгне от пластичен обем, който в определен момент се използва в двуизмерно произведение, може ли в определен етап да се преосмисли неговото съществуване и да се приложи друга технология при представянето му? Върху тази проблематика е насочено настоящото изследване, като се позовава на експеримент, за основа на който е използвана дигитална скулптура, третирана чрез различни технологични похвати, с цел създаване на произведения на изкуството с различен характер и индивидуална естетика.