IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
Union of Bulgarian Mathematicians >
Mathematics and Education in Mathematics, 2022 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/4436

Title: Развиване на STEM компетентности в бъдещи учители по математика в тенденцията на STEM образованието
Other Titles: Developing STEM Competence in Future Teachers in Mathematics in the Trend of STEM Education
Authors: Гълъбова, Даринка
Keywords: STEM образование
STEM компетентности
учители по математика
обучение по математика
Issue Date: 2022
Publisher: Institute of Mathematics and Informatics at the Bulgarian Academy of Sciences
Citation: Математика и математическо образование, 2022, с. 124-136
Abstract: Прилагане на модела STEM (science–technology–engineering–mathematics) в училищната практика променя професионалния профил на съвременния учител. Към днешна дата отговорността за усъвършенстване на професионалнопедагогическата компетентност на учителите е на Министерството на образованието и науката, Регионалните инспекторати на образованието, обучаващите организации и департаментите за квалификация, училищата и учителите. Проблемът за ролята на Университета в подготовката на бъдещите STEM учители по математика и природни науки е недостатъчно проучен. В разработката се акцентира на ролята на университетското педагогическо образование за формиране на STEM компетенциите на студенти – бъдещи учители по математика. Анализира се реципрочната връзка ” Математика – STEM“ и ролята на STEM за развиване на уменията 4К^1 чрез обучението по математика. Представен е модел на университетски курс ” STEM технологии по математика“ (магистърска програма), в който са систематизирани STEM компетенции на бъдещите учители по математика. Университетското обучение е подпомогнато с ресурси от програми за квалификация и онлайн конкурс за иновативни учители (Департамент за продължаващо образование и квалификация на педагогически специалисти към Великотърновски университет ” Св. св. Кирил и Методий“). Поставено е началото на STEM електронно хранилище на учебни ресурси, подпомагащо обучението на студентите.
Description: [Galabova Darinka; Гълъбова Даринка]
URI: http://hdl.handle.net/10525/4436
ISSN: 1313-3330
Appears in Collections:Mathematics and Education in Mathematics, 2022

Files in This Item:

File Description SizeFormat
124-136.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License