Ekurhuleni District Leading Learning Paperless Classrooms
Issue Date:
8-Dec-2023
Publisher:
Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences
Citation:
Motebele, M.M.; Yassim, K.; Uleanya, Ch. (2023). Challenges and Constraints of the Paperless Classroom: Way Forward. Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 9(2), ISSN 2367-8038, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 38–60. DOI: https://doi.org/10.55630/KINJ.2023.090203
Series/Report no.:
Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 9(2);03
Abstract:
The challenges and constraints of paperless classrooms was explored in this study using the experiences of school leaders and teachers in the Ekurhuleni district. Qualitative method was adopted. Hence data was collected through semi-structured interviews from purposefully selected participants. Thematic analysis was used for analysing the collected data. The study findings showed that the practice of paperless classrooms which has various benefits brings with it a number of challenges, like a lack of technical support, problems associated with security, the slow and inconsistent roll out of the resources, and a lack of on-going teacher development through formal and on-the-job Continuous Professional Development (CPD). The study recommends the inclusion of digital resources as tools that facilitate the enhancement of teaching and learning rather than changing the face of traditional classrooms.
Description:
Предизвикателствата и ограниченията на безхартиените класни стаи са изследвани в това проучване с помощта на опита на училищни ръководители и учители в квартал Ekurhuleni. Приет е качествен метод. Поради това данните са събрани чрез полуструктурирани интервюта от целенасочено подбрани участници. За анализ на събраните данни е използван тематичен метод. Резултатите от проучването показват, че практиката на безхартиени класни стаи, която има различни предимства, носи със себе си редица предизвикателства като липса на техническа поддръжка, проблеми, свързани със сигурността, бавно и непоследователно внедряване на ресурсите и липса на онлайн продължаващо развитие на учителите чрез официално непрекъснато професионално развитие и на работното място (Continuous Professional Development, CPD). Проучването препоръчва включването на цифрови ресурси като инструменти, които улесняват подобряването на преподаването и ученето, вместо да променят облика на традиционните класни стаи.