IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
IMI >
IMI Periodicals >
KIN Journal >
KIN2023, Volume 9, Issue 2 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/4476

Title: Impact of Closure of South African Universities on Wellbeing of International Students During Covid-19 Pandemic
Authors: Ahiaku, Philip Kwashi Atiso
Keywords: Covid-19
International Students
Experiences
Higher Education
Socio-economic Impact
Issue Date: 8-Dec-2023
Publisher: Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences
Citation: Ahiaku, Ph.K.A. (2023). Impact of Closure of South African Universities on Wellbeing of International Students During Covid-19 Pandemic. Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 9(2), ISSN 2367-8038, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 61–71. DOI: https://doi.org/10.55630/KINJ.2023.090204
Series/Report no.: Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 9(2);04
Abstract: The surging coronavirus SARS-CoV-2 has impacted all spheres of the economy not sparing higher education in South Africa. The impact was felt by both staff and students not only on teaching and learning but also on their socio-economic, health and physical well-being. This paper sought to explore the experiences international students during the closure of the universities in the country due to Covid-19 pandemic. This paper adopted the data from self-designed questionnaire administered to 68 international students from a public university in South Africa The quantitative data were analysed using the descriptive statistics. The results show that international students were more vulnerable and exposed to socio-economic and mental challenges including sense of low esteem, financial distress and emotional distress during the pandemic which impacted negatively on their academic outputs and social wellbeing, amongst other things. The findings also revealed that the university authorities did not take the necessary steps to address the life circumstances of the international students. The paper, therefore, highlights the holistic understanding of how to mitigate and alleviate the socio-economic impacts of such pandemic in future through opening dialogue, changing institutional policy to respond to emergency as at when it occurs, and the universities or higher institutions should put in place intervention strategies to assist foreign students during the outbreak of a disease.
Description: Развиващият се коронавирус SARS-CoV-2 засегна всички сфери на икономиката, без да щади висшето образование в Южна Африка. Въздействието беше усетено както от персонала, така и от учениците не само върху преподаването и ученето, но и върху тяхното социално-икономическо, здравословно и физическо благосъстояние. Стермежът на тази статия е да изследва опитът на чуждестранните студенти по време на затварянето на университетите в страната поради пандемията от Covid-19. Това проучване изследва данните от самостоятелно разработен въпросник, предложен на 68 чуждестранни студенти от публичен университет в Южна Африка. Количествените данни са анализирани с помощта на описателна статистика. Резултатите показват, че чуждестранните студенти са били по-уязвими и изложени на социално-икономически и умствени предизвикателства, включително ниско самочувствие, финансови затруднения и емоционални страдания по време на пандемията, което се е отразило негативно върху техните академични резултати и социално благополучие, наред с други неща. Констатациите също така разкриват, че университетските власти не са предприели необходимите мерки за справяне с житейските предизвикателства на чуждестранните студенти. Следователно документът подчертава холистичното разбиране за това как да се смекчат и облекчат социално-икономическите въздействия на такава пандемия в бъдеще чрез диалог, промяна на институционалната политика за реагиране на извънредна ситуация, когато тя възникне, и приемане от страна на университетите или по-висшите институции на стратегии за намеса за подпомагане на чуждестранни студенти по време на избухване на заболяването.
URI: http://hdl.handle.net/10525/4476
ISSN: 2367-8038
Appears in Collections:KIN2023, Volume 9, Issue 2

Files in This Item:

File Description SizeFormat
KINJ.2023.090204.pdf634.79 kBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License