Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences
Citation:
Todorov, T.; Dochkova-Todorova, J. (2023). Digital Accessibility of Research and Educational Resources. Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 9(2), ISSN 2367-8038, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 115–122. DOI: https://doi.org/10.55630/KINJ.2023.090208
Series/Report no.:
Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 9(2);08
Abstract:
The article presents the main goals and objectives of a research project related to digital accessibility to scientific and educational resources for people with visual impairments. The research methodology and the achieved results are described. The functionalities of the developed web portal with accessible digital resources and processes for improving the accessibility of some online systems with educational and scientific content are presented.
Description:
В статията са представени основните цели и задачи на научно-изследователски проект свързан с дигиталната достъпност до научни и обучителни ресурси на хора със зрителни затруднения. Описани са методологията на изследванията и постигнатите резултати. Представени са функционалностите на разработения уеб портал с достъпни дигитални ресурси и процесите по подобряване достъпността на някои онлайн системи с учебно и научно съдържание.