Institute of Mathematics and Informatics Bulgarian Academy of Sciences, Association for the Development of the Information Society
Citation:
Сборник доклади на Национална конференция "Образованието в информационното общество" Пловдив, АРИО, 26-27 май 2011, стр.177-186
Series/Report no.:
ADIS;2011
Abstract:
Съществува тенденция да се разглежда дискретната математика
(ДМ) като екзотична и трудна част на математиката, и да се елиминира
преподаването ѝ от учебните програми, включително и за паралелките с профил
Информатика в българското училище. Тази тенденция е погрешна. В работата са
посочени елементи от ДМ, които са важни за математическата култура на
бъдещите програмисти и е обоснована необходимоста от познаването им. За
целта е абсолютно необходимо включване на елементи от ДМ в учебните програми
на българското училище.
Description:
Доклад, поместен в сборника на Националната конференция "Образованието в информационното общество", Пловдив, май, 2011 г.