Образование по математика и информатика Education in Mathematics and Informatics Компютърна Топология Computational Topology
Issue Date:
2010
Publisher:
Union of Bulgarian Mathematicians
Citation:
Union of Bulgarian Mathematicians, Vol. 39, No 1, (2010), 292p-299p
Abstract:
Излагаме два подхода за запознаване на студентите с топологични понятия в
курса по компютърна топология, като даваме конкретни примери и анализираме тяхното усвояване, контролирано чрез тестове с избираем отговор. Единият подход е интуитивното формиране на понятията, разглеждане на конкретни
примери, обсъждане на общите им и забележителни свойства, последвано от абстрактна дефиниция. Другият е, наложилият се от модела “Бурбаки” подход –
първо се дава абстрактната дефиниция, а после се разглеждат конкретни примери.
Description:
Kalin Georgiev, Dimitrina Stavrova -
We consider two approaches for introducing topological notions in a course of
Computational Topology. One is an intuitive inductive introduction of a notion; the
other is theoretical-analytical one. As an example we treat the notions of interior,
closure and boundary of a set in a topological space. We analyze several visual
representations as well as analytical ones. Examples of tests and quiz problems are
considered. Comparisons of student’s achievement on different type of problems are
presented.