IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
IMI >
Innovative STEM Education >
STEM, vol.3, 2021 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/4191

Title: Exploring the Processes of Interaction Between Creators of Serious Educational Games and Learners Using Them
Other Titles: Проучване на процесите на взаимодействие между създателите на сериозни игри и ползвателите им
Authors: Georgieva-Tsaneva, Galya
Shatko, Elena
Keywords: Serious Educational Games
Design and Development of Serious Games
Game Design
Game Model
Issue Date: 29-Jun-2021
Publisher: Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences
Citation: Georgieva-Tsaneva, G., Shatko, E. (2021). Exploring the Processes of Interaction Between Creators of Serious Educational Games and Learners Using Them, Science Series "Innovative STEM Education", volume 03, ISSN: 2683-1333, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 131-137. DOI: https://doi.org/10.55630/STEM.2021.0315
Series/Report no.: Science Series "Innovative STEM Education", volume 03;15
Abstract: The report presents the processes of interaction between the creators of serious educational games and the users (pupils, students) who use them in the process of their learning (real and online). Organizing the process of designing (creating a concept for the game) and developing (producing the product) the serious educational games is a laborious and responsible process. The choice of game design and game model also proves to be essential for consumers. The context in which the serious game is played and used is important for the results obtained. The report discusses and distinguishes the different phases of design, development, implementation and evaluation of the created serious game. Attention is paid to the methods and approaches in creating serious educational games.
Description: Докладът представя процесите на взаимодействие между създателите на сериозните образователни игри и потребителите (ученици, студенти), които ги използват в процеса на своето обучение (реално и онлайн). Организирането на процеса на проектиране (създаване на концепция за играта) и разработване (производството на продукта) на сериозните образователни игри е трудоемък и отговорен процес. От съществено значение също така се оказва за потребителите изборът на игрален дизайн и модела на играта. Контекстът, в който се играе и използва сериозната игра е от значение за получените резултати. В доклада са обсъдени и разграничени отделните фази на проектиране, разработване, внедряване и оценка на създаваната сериозна игра. Отделено е внимание на методите и подходите при създаване на сериозни образователни игри.
URI: http://hdl.handle.net/10525/4191
ISSN: 2683-1333
Appears in Collections:STEM, vol.3, 2021

Files in This Item:

File Description SizeFormat
15-STEMedu-2021.pdf689.09 kBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License