Serious Educational Games Design and Development of Serious Games Game Design Game Model
Issue Date:
29-Jun-2021
Publisher:
Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences
Citation:
Georgieva-Tsaneva, G., Shatko, E. (2021). Exploring the Processes of Interaction Between Creators of Serious Educational Games and Learners Using Them, Science Series "Innovative STEM Education", volume 03, ISSN: 2683-1333, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 131-137. DOI: https://doi.org/10.55630/STEM.2021.0315
Series/Report no.:
Science Series "Innovative STEM Education", volume 03;15
Abstract:
The report presents the processes of interaction between the creators of serious educational games and the users (pupils, students) who use them in the process of their learning (real and online). Organizing the process of designing (creating a concept for the game) and developing (producing the product) the serious educational games is a laborious and responsible process. The choice of game design and game model also proves to be essential for consumers. The context in which the serious game is played and used is important for the results obtained. The report discusses and distinguishes the different phases of design, development, implementation and evaluation of the created serious game. Attention is paid to the methods and approaches in creating serious educational games.
Description:
Докладът представя процесите на взаимодействие между създателите на сериозните образователни игри и потребителите (ученици, студенти), които ги използват в процеса на своето обучение (реално и онлайн). Организирането на процеса на проектиране (създаване на концепция за играта) и разработване (производството на продукта) на сериозните образователни игри е трудоемък и отговорен процес. От съществено значение също така се оказва за потребителите изборът на игрален дизайн и модела на играта. Контекстът, в който се играе и използва сериозната игра е от значение за получените резултати. В доклада са обсъдени и разграничени отделните фази на проектиране, разработване, внедряване и оценка на създаваната сериозна игра. Отделено е внимание на методите и подходите при създаване на сериозни образователни игри.