IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
IMI >
Innovative STEM Education >
STEM, vol.3, 2021 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/4192

Title: Impact of Online Teaching on Motivation to Learn
Other Titles: Как обучението в електронна среда влияе върху мотивацията за учене
Authors: Dimitrova, Diana
Bogdanova, Galina
Keywords: COVID 19 Pandemic
е-Education
Students
Motivation to Learn
Issue Date: 29-Jun-2021
Publisher: Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences
Citation: Dimitrova, D., Bogdanova, G. (2021). Impact of Online Teaching on Motivation to Learn, Science Series "Innovative STEM Education", volume 03, ISSN: 2683-1333, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 138-145. DOI: https://doi.org/10.55630/STEM.2021.0316
Series/Report no.: Science Series "Innovative STEM Education", volume 03;16
Abstract: The Covid 19 pandemic has changed all spheres of both private and public life. It has not spared education either. Varna Medical University quickly reorganised and mobilised new technological and human resources. The present survey examines how online teaching during pandemic affects students’ motivation to study and learn. The theoretical formulation is based on the idea of the students’ social learning and typologization, depending on their expectations of the training process. An inquiry card was set up, and a survey of forty nurse and midwifery students at the Veliko Tarnovo Subsidiary of Varna Medical University was conducted. The snapshot reveals that online training is a challenge to the students and requires a new attitude and skills to structure time.
Description: Covid 19 пандемията промени всички сфери на личния и обществения живот. Сферата на образованието също не беше пощадена. Медицински университет – Варна бързо реорганизира и мобилизира нови технически и човешки ресурси. Настоящото проучване изследва как обучението в електронна среда и в условията на пандемия влияе върху мотивацията на студентите за учене. Теоретичната постановка се основава на идеята за социалното учене и типологизация на студентите в зависимост от нагласите им към учебния процес. Създадена е анкетна карта и е реализирано проучване сред 40 студенти от специалностите "Медицинска сестра" и "Акушерка", обучаващи се във Филиала на Медицински университет - Варна във Велико Търново. Направената моментна снимка показва, че обучението в електронна среда е предизвикателство пред студентите и изисква ново отношение и умения за структуриране на времето.
URI: http://hdl.handle.net/10525/4192
ISSN: 2683-1333
Appears in Collections:STEM, vol.3, 2021

Files in This Item:

File Description SizeFormat
16-STEMedu-2021.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open

 



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License