IMI-BAS BAS
 

BulDML at Institute of Mathematics and Informatics >
IMI >
IMI Periodicals >
KIN Journal >
KIN2021, Volume 7, Issue 1 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10525/4173

Title: Scope of Aesthetics in the Game Model of Artworks, which Contained Function of Augmented Reality
Other Titles: Обхват на естетиката в игровия модел на художествени произведения с функция на добавена реалност
Authors: Kosev, Svetoslav
Keywords: Augmented Reality
Interactive Art
Game
Game Model
Artwork
Issue Date: 29-Jun-2021
Publisher: Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences
Citation: Kosev, S. (2021). Scope of Aesthetics in the Game Model of Artworks, which Contained Function of Augmented Reality. Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 7(1), ISSN 2367-8038, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 224–231. DOI: https://www.doi.org/10.26615/issn.2367-8038.2021_1_017
Series/Report no.: Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 7(1);17
Abstract: As I have repeatedly emphasized, processes in the field of technology and their application for the purposes of the visual arts have always played a major role in the development of my creative vision. An essential role in this direction has my acquaintance with Atanas Markov, with whom we complement each other in many respects and this has a beneficial effect on our teamwork. We have already shared in a previous edition of the conference "Cultural and Historical Heritage" about the work on the projects "Interactive Generative Formations", "Virtual Arena" and "Interaction with a technological organism". We are currently developing an extension of the last of the listed installations. This upgrade consists of the creation of a series of two-dimensional works in which an element of augmented reality must be included. This is essentially not something that has not already been done, but it is a very good element that would contribute the communication with the "Technological organism". The relation is also implemented at the level of interaction, and we rely on the game moment again. Through this act, we involve the observer, as an active participant in the artwork.
Description: Както неведнъж съм подчертавал, процесите в областта на технологиите и приложението им за целите на визуалните изкуства, винаги са играли основна роля за развитието на творческите ми възгледи. Съществена роля в тази насока, играе познанството ми с Атанас Марков, с когото се допълваме в много отношения и това оказва ползотворно влияние на екипната ни работа. Вече споделихме в предишно издание на конференцията "Културно историческо наследство", за работата по проектите "Интерактивно генеративни формации", "Виртуална арена" и "Взаимодействие с технологичен организъм". В момента разработваме разширение на последната от изброените инсталации. Това надграждане се състои в създаването на серия двуизмерни произведения в които трябва да бъде включен елемент на добавена реалност. Това по същество не е нещо, което вече не е правено, но е много удачен елемент, който би допринесъл за идеята по отношение на комуникацията с "технологичния организъм". Връзката се осъществява и на ниво интеракция, в която отново залагаме на игровия момент, чрез който въвличаме наблюдателя, като активен участник в произведението.
URI: http://hdl.handle.net/10525/4173
ISSN: 2367-8038
Appears in Collections:KIN2021, Volume 7, Issue 1

Files in This Item:

File Description SizeFormat
17-KIN-7-1-2021.pdf579.11 kBAdobe PDFView/Open

 


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!   Creative Commons License